Olie in luchtfilter

Alles over de motor
Plaats reactie
Frans/jumper
Berichten: 41
Lid geworden op: 06-01-2019 21:41

Olie in luchtfilter

Bericht door Frans/jumper » 31-01-2020 18:00

Vandaag hebben ze Piaggio MP3 opgehaald.

Elke keer olie in het luchtfilter. Deze keer was het wel erg veel. Voorlopige diagnose problemen met zuigerveer. Er wordt teveel druk opgebouwd in het carter, ook hebben ze in de cilinder gekeken, hij is gedeeltelijk zwart en verder mooi schoon. Ze hebben contact gehad met Piaggio voor eventuele coulance regeling. Om verder te kijken moet hij verder gedemonteerd worden.
Door omstandigheden hebben ze het erg druk, en hebben ze me gevraagd of ik MP 3 snel nodig heb. Aangezien het een hobby is komt het niet op een weekje. Tijdelijk even meer ruimte in de schuur. 18 februari staat hij weer op de planning. Gezien het feit dat er amper 16.000 km op staat en verder volgens fabrikant onderhoud heeft gehad verwacht ik dat het allemaal opgelost wordt

Frans/jumper
Berichten: 41
Lid geworden op: 06-01-2019 21:41

Re: Olie in luchtfilter

Bericht door Frans/jumper » 22-02-2020 14:13

MotoPort Goes heeft aanvullend onderzoek gedaan, conclusie is dat de zuigerveer gebroken is.
Piaggio heeft ervoor gekozen dat de onderdelen, zoals cilinder en zuiger, coulance halve terbeschikkingstelling gesteld worden. De nog jonge motor met weinig kilometers en een onderhouds geschiedenis volgens de fabrikant heeft hun hiertoe besloten.
MotoPort Goes gaat ons tegemoet komen in de verdere reparatie kosten. Moet nog wel even geduld hebben. Het is erg druk, de agenda van de werkplaats is eigenlijk altijd twee weken vol geboekt. Kleine dingen kunnen wel tussendoor, maar dit heeft even iets meer tijd nodig.
Begin maart hopen ze hem weer klaar te hebben.

MAKSOR
Berichten: 130
Lid geworden op: 28-12-2018 16:53

Re: Olie in luchtfilter

Bericht door MAKSOR » 23-02-2020 12:25

moeten ze ook meteen het ontluchtings membraam vervangen

die is meestal kapot waardoor de oliedruk zakt
Gilera Fuoco 500ie Work in progress 2013..
Piaggio X9 500 SL 2014...

The only why about me is the way that i walk . A perfect body with a perfect face. Ahum
www.maksor-scooterparts.com

Dr Pulley en Quadro dealer

Frans/jumper
Berichten: 41
Lid geworden op: 06-01-2019 21:41

Re: Olie in luchtfilter

Bericht door Frans/jumper » 23-02-2020 13:04

Ik ga ervan uit dat alles naar behoren gerepareerd wordt

Plaats reactie