Moeilijk Startprobleem

Alles over de motor
Plaats reactie
willem53
Berichten: 1
Lid geworden op: 29-08-2020 11:08

Moeilijk Startprobleem

Bericht door willem53 » 29-08-2020 11:23

Hallo, Ik heb een yourban 300.
Ik heb sinds 9 maanden een Yourban 300. Hij rijd perfect maar sinds 2 maanden is de start soms moeilijk. Hij start soms moeilijk bij een koude start (maar ook weer niet altijd) soms start hij moeilijk na 2 uur te hebben stil gestaan. (maar ook weer niet altijd) Als hij moeilijk start maakt hij ook een ratelend geluid wat uit het carter lijkt te komen.
Ik heb zelf reeds de volgende akties gedaan. Nieuwe bougie en kabel geplaatst. Bogie geeft een goede vonk. Brandstof injectie getest (werkte prima) Gashuis en klep bekeken niets vreemds te zien (geen roetvorming) Bij motoport de motor laten uitlezen (niets gevonden) Tevens het gashuis opnieuw laten inregelen. De monteur bij motoport wist ook niet waardoor het moeilijke starten kwam. Ik ben ook al een tijdje overgegaan op E5 benzine.
Ik besef dat dit een lastig probleem is, zeker omdat als de motor loopt hij ook prima rijd, en het moeilijke starten ( vaak na 3 x) zich niet altijd voordoet)
Hopelijk weet iemand waardoor dit komt. BVD.

Groet, Willem

MAKSOR
Berichten: 130
Lid geworden op: 28-12-2018 16:53

Re: Moeilijk Startprobleem

Bericht door MAKSOR » 01-09-2020 16:10

freewiel van je vliegwiel vermoedelijk
Gilera Fuoco 500ie Work in progress 2013..
Piaggio X9 500 SL 2014...

The only why about me is the way that i walk . A perfect body with a perfect face. Ahum
www.maksor-scooterparts.com

Dr Pulley en Quadro dealer

Axim
Berichten: 1
Lid geworden op: 27-09-2020 18:45

Re: Moeilijk Startprobleem

Bericht door Axim » 27-09-2020 19:01

Hallo willem
Ik heb het zelfde probleem met mijn yourban mp3.
Ik heb hem ook bij motor poort echt gebracht die hebben hem uit gelezen maar ze zagen alleen on verklaarbare storingen , toen een kopie van de software opgestuurt naar piagio nederland en naar italien . Het antwoord was vermoedelijk gasklep huis .
Dat was het en toen was ik 149 euro lichter .
En met dat advies ,kon ik gaan en zoek het uit .
Ik heb het gasklephuis schoon gemaakt toen is het heel even goed gegaan .
Maar voor korte tijd en ik heb het nog steeds niet opgelost.
Groet Peter Hendriks

Plaats reactie