De lampjes van het Management, abs en asr blijven branden

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
BarneyRubble
Berichten: 80
Lid geworden op: 16-01-2019 01:16

De lampjes van het Management, abs en asr blijven branden

Bericht door BarneyRubble » 29-04-2021 23:44

Beste forumgenoten, hopelijk kan iemand me hier adviseren.

Op een Piaggio Mp3 500 LT uit 2017 heb ik onderstaand probleem.
Als ik het contact op On zet dan beginnen direct de lampjes
1 Management.
2 ABS
3 ASR
te branden, als ik dan ga rijden en boven de 5km per uur zit dan horen sowieso de lampjes van de ABS en ASR op normaal wegdek uit te gaan maar ze blijven samen met het M.management lampje dus branden.? ( 3 lampjes dus )
Wat kan hier aan de hand zijn.?
Ben benieuwd of iemand hier van dit voorval de kennis heeft en ook de oplossing weet, dat zou echt top zijn.

In afwachting van een reactie,
Mvg, Barney.

BarneyRubble
Berichten: 80
Lid geworden op: 16-01-2019 01:16

Re: De lampjes van het Management, abs en asr blijven branden

Bericht door BarneyRubble » 30-04-2021 12:40

Heb zojuist vernomen dat waarschijnlijk ten eerste het management lampje brand omdat dus de asr en abs niet werken, vandaar dat alle 3 de lampjes nu blijven branden.
Is het mogelijk dat ik zelf beide weer activeer of moet hij sowieso eerst naar de dealer om uitgelezen te worden en de asr en abs door hun weer te activeren.?
Nog een puntje, de knop ASR reageert dus ook niet.
En de eigenaar heeft het probleem nooit eerder gehad/gezien maar heeft wel de koplamp vervangen, zou hij daarmee iets verkeerds gedaan hebben.?

Hopelijk kan ik in eerste instantie de asr en abs zelf weer activeren.
Zie graag jou reactie.

BarneyRubble
Berichten: 80
Lid geworden op: 16-01-2019 01:16

Re: De lampjes van het Management, abs en asr blijven branden

Bericht door BarneyRubble » 01-05-2021 15:26

Is er echt niemand hier die weet wat het betekend dat de Management, asr en abs lampjes onder het rijden blijven branden?.
Ik denk zelf dat dit betekent dat de asr en abs niet in werking zijn.
Maar wat kan je hier zelf aan doen?

EricenBeaMP3
Berichten: 25
Lid geworden op: 08-01-2019 18:18

Re: De lampjes van het Management, abs en asr blijven branden

Bericht door EricenBeaMP3 » 02-05-2021 08:14

Zou langs een dealer gaan, zij kunnen je boardcomputer uitlezen.
Raden wat er aan de hand zou kunnen zijn lijkt mij niet handig.
Denk zelf dat de accu ergens een keer (te) lage spanning heeft gehad, hierdoor kunnen ook (fout)meldingen komen.

Soms helpt het om na het constateren de motor uit te zetten, de sleutel uit het contact te halen en na een minuut weer te starten.
Na lang stil staan kan ook de emissie van de uitlaatgassen niet kloppen.
Moet als dat zo is na het opnieuw starten weg zijn.
Groet Eric en Bea

Piaggio MP3 Sport 500 2016-2018 35.000 km (Ingeruild)
Piaggio MP3 Sport 500 2018- heden 14.500 km

BarneyRubble
Berichten: 80
Lid geworden op: 16-01-2019 01:16

Re: De lampjes van het Management, abs en asr blijven branden

Bericht door BarneyRubble » 02-05-2021 16:51

Bedankt voor je reactie,
Het is van de ene op andere dag ontstaan.
Normaal dat als je het contact op ON zet horen de 3 lampjes van de management, asr en abs even te knipperen ( controle wordt uitgevoert ) en blijven dan tot de 5km/pu nog even aan, rij je daarna daarboven dan horen alle 3 uit te gaan.
Dat knipperen op ON gebeurd al niet.
De aparte knop van de ASR werkt ook niet.
En alle 3 blijven dus branden.

De eigenaar waar ik hem van heb gekocht vertelde dat hij dit nog nooit gehad heeft.
Het enigste wat hij kan bedenken is dat na het vervangen van een defecte koplamp dat het daarna moet zijn ontstaan ?
Ikzelf twijfel daar wel over, maar een stekkertje kan soms snel losschieten, wie zal het zeggen.

Ik zal je advies eens gaan doen en ga ook de zekeringen maar eens controleren.
Laten uitlezen is uiteraard de snelste optie maar omdat dit zo plots ontstaan is wil ik toch echt erg graag jullie adviezen krijgen en uitvoeren, wie weet is het maar een " dingetje " maar dan moet je daar wel de kennis voor hebben.
Dus ik blijf nog even hopen op juiste oplossingen.
Mvg,
Barney

BarneyRubble
Berichten: 80
Lid geworden op: 16-01-2019 01:16

Re: De lampjes van het Management, abs en asr blijven branden

Bericht door BarneyRubble » 07-05-2021 22:16

Ik heb het probleem vanmiddag zelf opgelost, de vorige eigenaar had in zijn haast een kabel verkeerd aangesloten, ipv op de plus zat die op de min pool, ik kan nu nog niet zien waar die kabel uiteindelijk heen loopt maar de lampjes werken weer zoals ze horen, bij het kontakt op On knipperen nu de ABS en ASR weer, het management lampje blijft branden ( dit hoort zo ) en boven de 5km/pu gaan ze alle 3 netjes uit en de ASR knop werkt ook weer.
Ik moest wel op een recht stuk weg de ASR calibreren en dat lukte meteen de eerste keer.

Mvg,
Barney

Plaats reactie