motorhan schreef: ↑13-05-2020 17:56
motorhan schreef: ↑11-05-2020 14:57
Zijn er hier al rijders die de Mp3 500 advanced met achteruit mogelijkheid hebben. en zo ja hoe bevalt dat.
heb j er naar gekeken en toch niet gekocht en waarom dan behalve dat je te weinig inruil kreeg want dat is altijd al zo.
Ik ga er deze week 1 bekijken en wil vooraf een beetje weten wat jullie indrukken en ervaring is.
Ik ben vandaag naar Putten gereden naar Arjan Brouwer. wat een mooie zaak en veel keus. Ik ben best wat lastig omdat ik voor aankoop zoveel mogelijk duidelijkheid wil zodat je achteraf geen of weinig gezeik hebt. Ik heb een stukje proef gereden op een 500 niet op de advanced die staan wel in de winkel dus ik heb er wel even op gezeten en gevoeld.
Het rijden was geen succes ik zit er met veel te recht gebogen knieen op ze hebben heel veel moeietee gedan om te proberen de zit wat comfortabeler te maken op het demo model zat een afneembaar rugsteuntje dat zit met 2 M6 moertjes vast dat gaf enige verbetering maar nog niet genoeg toen hadden ze op zolder nog een buddy die vlak bekleed was dus zonder inham en hobbel die hebben ze er ook op gezet voor het gevoel en dat lijkt voor mij een mogelijke oplossing.
Ik vond de oplossingen die zij hebben voor een navigatie niet mijn ding onhandig en niet mooi maar daar vind ik vast wel iets op. Ik vond ook de optie handvatverwarming erg duur omdat je buiten de handvatten er ook een extra verwarming module in moet en dat maakt het kostbaar wel mooi dat je geen draden in het zicht hebt en beter dan die losse setjes maar wel erg duur. verder geen struikelblok om het wel of niet te kopen.
Ze hadden het best druk en in de tijd dat ik er was werden er verschillende verkocht. echt een topzaak zoals zij klanten behandelen. Ga ik tot aankoop over dan weet ik hen zeker te vinden.
Voorlopig denk ik er nog even over mede omdat ik de beschikbare kleuren en lakopties niet helemaal top vind veel matte lak. Ik denk dat ik wacht tot volgend jaar misschien dan mooiere kleuren en of een demo met een leuke prijsaanpassing.
Motorhan,
Ik ben 2 weken geleden ook naar Putten gereden om naar een Nieuwe HPE 500LT te gaan kijken, ik mocht een poosje proefrijden en het schrok mij enorm af, ik rijd nu een Piaggio Mp3 300 LT sport en wat een verschil voelde ik zeg.
Wat mij direct opviel was dat een 500 lt hpe onder de 50 km per uur enorm trilde, zowel bij het wegrijden en tijdens het rijden tot 50 km per uur.
De hele mp3 trilde aan alle kanten en was echt geen pretje om mee te rijden op dat moment, toen ik wat meer gas gaf en boven de 50 km ging rijden was het trillen weg en begon hij soepeler te rijden, toen ik terugkwam en dit verhaal vertelde werd verteld dat het waarschijnlijk aan de aantal kilometers die al gereden waren op de mp3 waarop ik mocht proefrijden, deze stond inmiddels op 40.000 km.
Arjan zelf ( ik werd door een zaterdaghulp geholpen ) hoorde mijn verhaal ook aan en stelde voor om op een bijna nieuwe 500 LT hpe met 5000 km op de teller te gaan rijden, maar echt ook deze mp3 trilde heel erg zolang ik onder de 50 km per uur ging rijden.
Ik baalde best want dit ging betekenen dat rijden op een 500 cc voor mij geen optie is .
Een week later ben ik naar een andere dealer gereden en mocht daar op een mp3 500 lt rijden met nog geen 25 km op de teller, nou dit scheelde echt heel erg veel wat het trillen betreft, zou dit dus betekenen dat het trillen alleen weg is als je een splinternieuwe mp3 500 gaat kopen en ligt het er dan aan de toekomst aan hoe ik deze mp3 ga inrijden om trillen in de toekomst te voorkomen ?
Een andere optie is om op een mp3 350 lt hpe te gaan rijden en dan voelen of het trillen onder de 50 km per uur dan weg is .
Misschien kan ik wel een conclusie trekken dat een mp3 500 lt hpe advanced/business of sport echt gemaakt is om op 80 km wegen en snelwegen te rijden en dat hij niet echt geschikt is om onder de 50 km per uur te rijden en dat hij dan gaat trillen, ik zou het anders niet weten.
Op dit moment ben ik dus ook nog steeds zoekende en wil zeker een nieuwe mp3 HPE uit 2020/2021 kopen maar tot nu toe bevalt de 500 me nog niet echt en moet ik een mogelijkheid zien te vinden om ergens op een mp3 350 hpe te gaan rijden om te voelen of deze net zo lekker rijd als mijn nu inmiddels 10 jaar oude mp3 lt 300 sport uit december 2010
Ik ben inmiddels benieuwd of jij al een aankoop hebt gedaan en ben dan zeker benieuwd voor welke versie jij gekozen hebt.
Ik ben natuurlijk ook benieuwd mocht je een 500 lt gekocht hebben hoe het trillen bij jou onder de 50 km per uur is.
zie graag je reactie,
groeten Barney