Mp3 500 Advanced 2020

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
motorhan
Berichten: 20
Lid geworden op: 27-12-2018 19:31

Mp3 500 Advanced 2020

Bericht door motorhan » 11-05-2020 14:57

Zijn er hier al rijders die de Mp3 500 advanced met achteruit mogelijkheid hebben. en zo ja hoe bevalt dat.
heb j er naar gekeken en toch niet gekocht en waarom dan behalve dat je te weinig inruil kreeg want dat is altijd al zo.
Ik ga er deze week 1 bekijken en wil vooraf een beetje weten wat jullie indrukken en ervaring is.

motorhan
Berichten: 20
Lid geworden op: 27-12-2018 19:31

Re: Mp3 500 Advanced 2020

Bericht door motorhan » 13-05-2020 17:56

motorhan schreef:
11-05-2020 14:57
Zijn er hier al rijders die de Mp3 500 advanced met achteruit mogelijkheid hebben. en zo ja hoe bevalt dat.
heb j er naar gekeken en toch niet gekocht en waarom dan behalve dat je te weinig inruil kreeg want dat is altijd al zo.
Ik ga er deze week 1 bekijken en wil vooraf een beetje weten wat jullie indrukken en ervaring is.
Ik ben vandaag naar Putten gereden naar Arjan Brouwer. wat een mooie zaak en veel keus. Ik ben best wat lastig omdat ik voor aankoop zoveel mogelijk duidelijkheid wil zodat je achteraf geen of weinig gezeik hebt. Ik heb een stukje proef gereden op een 500 niet op de advanced die staan wel in de winkel dus ik heb er wel even op gezeten en gevoeld.
Het rijden was geen succes ik zit er met veel te recht gebogen knieen op ze hebben heel veel moeietee gedan om te proberen de zit wat comfortabeler te maken op het demo model zat een afneembaar rugsteuntje dat zit met 2 M6 moertjes vast dat gaf enige verbetering maar nog niet genoeg toen hadden ze op zolder nog een buddy die vlak bekleed was dus zonder inham en hobbel die hebben ze er ook op gezet voor het gevoel en dat lijkt voor mij een mogelijke oplossing.
Ik vond de oplossingen die zij hebben voor een navigatie niet mijn ding onhandig en niet mooi maar daar vind ik vast wel iets op. Ik vond ook de optie handvatverwarming erg duur omdat je buiten de handvatten er ook een extra verwarming module in moet en dat maakt het kostbaar wel mooi dat je geen draden in het zicht hebt en beter dan die losse setjes maar wel erg duur. verder geen struikelblok om het wel of niet te kopen.
Ze hadden het best druk en in de tijd dat ik er was werden er verschillende verkocht. echt een topzaak zoals zij klanten behandelen. Ga ik tot aankoop over dan weet ik hen zeker te vinden.
Voorlopig denk ik er nog even over mede omdat ik de beschikbare kleuren en lakopties niet helemaal top vind veel matte lak. Ik denk dat ik wacht tot volgend jaar misschien dan mooiere kleuren en of een demo met een leuke prijsaanpassing.

BarneyRubble
Berichten: 80
Lid geworden op: 16-01-2019 01:16

Re: Mp3 500 Advanced 2020

Bericht door BarneyRubble » 08-03-2021 17:51

motorhan schreef:
13-05-2020 17:56
motorhan schreef:
11-05-2020 14:57
Zijn er hier al rijders die de Mp3 500 advanced met achteruit mogelijkheid hebben. en zo ja hoe bevalt dat.
heb j er naar gekeken en toch niet gekocht en waarom dan behalve dat je te weinig inruil kreeg want dat is altijd al zo.
Ik ga er deze week 1 bekijken en wil vooraf een beetje weten wat jullie indrukken en ervaring is.
Ik ben vandaag naar Putten gereden naar Arjan Brouwer. wat een mooie zaak en veel keus. Ik ben best wat lastig omdat ik voor aankoop zoveel mogelijk duidelijkheid wil zodat je achteraf geen of weinig gezeik hebt. Ik heb een stukje proef gereden op een 500 niet op de advanced die staan wel in de winkel dus ik heb er wel even op gezeten en gevoeld.
Het rijden was geen succes ik zit er met veel te recht gebogen knieen op ze hebben heel veel moeietee gedan om te proberen de zit wat comfortabeler te maken op het demo model zat een afneembaar rugsteuntje dat zit met 2 M6 moertjes vast dat gaf enige verbetering maar nog niet genoeg toen hadden ze op zolder nog een buddy die vlak bekleed was dus zonder inham en hobbel die hebben ze er ook op gezet voor het gevoel en dat lijkt voor mij een mogelijke oplossing.
Ik vond de oplossingen die zij hebben voor een navigatie niet mijn ding onhandig en niet mooi maar daar vind ik vast wel iets op. Ik vond ook de optie handvatverwarming erg duur omdat je buiten de handvatten er ook een extra verwarming module in moet en dat maakt het kostbaar wel mooi dat je geen draden in het zicht hebt en beter dan die losse setjes maar wel erg duur. verder geen struikelblok om het wel of niet te kopen.
Ze hadden het best druk en in de tijd dat ik er was werden er verschillende verkocht. echt een topzaak zoals zij klanten behandelen. Ga ik tot aankoop over dan weet ik hen zeker te vinden.
Voorlopig denk ik er nog even over mede omdat ik de beschikbare kleuren en lakopties niet helemaal top vind veel matte lak. Ik denk dat ik wacht tot volgend jaar misschien dan mooiere kleuren en of een demo met een leuke prijsaanpassing.
Motorhan,
Ik ben 2 weken geleden ook naar Putten gereden om naar een Nieuwe HPE 500LT te gaan kijken, ik mocht een poosje proefrijden en het schrok mij enorm af, ik rijd nu een Piaggio Mp3 300 LT sport en wat een verschil voelde ik zeg.
Wat mij direct opviel was dat een 500 lt hpe onder de 50 km per uur enorm trilde, zowel bij het wegrijden en tijdens het rijden tot 50 km per uur.
De hele mp3 trilde aan alle kanten en was echt geen pretje om mee te rijden op dat moment, toen ik wat meer gas gaf en boven de 50 km ging rijden was het trillen weg en begon hij soepeler te rijden, toen ik terugkwam en dit verhaal vertelde werd verteld dat het waarschijnlijk aan de aantal kilometers die al gereden waren op de mp3 waarop ik mocht proefrijden, deze stond inmiddels op 40.000 km.
Arjan zelf ( ik werd door een zaterdaghulp geholpen ) hoorde mijn verhaal ook aan en stelde voor om op een bijna nieuwe 500 LT hpe met 5000 km op de teller te gaan rijden, maar echt ook deze mp3 trilde heel erg zolang ik onder de 50 km per uur ging rijden.
Ik baalde best want dit ging betekenen dat rijden op een 500 cc voor mij geen optie is .
Een week later ben ik naar een andere dealer gereden en mocht daar op een mp3 500 lt rijden met nog geen 25 km op de teller, nou dit scheelde echt heel erg veel wat het trillen betreft, zou dit dus betekenen dat het trillen alleen weg is als je een splinternieuwe mp3 500 gaat kopen en ligt het er dan aan de toekomst aan hoe ik deze mp3 ga inrijden om trillen in de toekomst te voorkomen ?
Een andere optie is om op een mp3 350 lt hpe te gaan rijden en dan voelen of het trillen onder de 50 km per uur dan weg is .

Misschien kan ik wel een conclusie trekken dat een mp3 500 lt hpe advanced/business of sport echt gemaakt is om op 80 km wegen en snelwegen te rijden en dat hij niet echt geschikt is om onder de 50 km per uur te rijden en dat hij dan gaat trillen, ik zou het anders niet weten.
Op dit moment ben ik dus ook nog steeds zoekende en wil zeker een nieuwe mp3 HPE uit 2020/2021 kopen maar tot nu toe bevalt de 500 me nog niet echt en moet ik een mogelijkheid zien te vinden om ergens op een mp3 350 hpe te gaan rijden om te voelen of deze net zo lekker rijd als mijn nu inmiddels 10 jaar oude mp3 lt 300 sport uit december 2010

Ik ben inmiddels benieuwd of jij al een aankoop hebt gedaan en ben dan zeker benieuwd voor welke versie jij gekozen hebt.
Ik ben natuurlijk ook benieuwd mocht je een 500 lt gekocht hebben hoe het trillen bij jou onder de 50 km per uur is.
zie graag je reactie,
groeten Barney
Laatst gewijzigd door BarneyRubble op 08-03-2021 21:40, 2 keer totaal gewijzigd.

BromBeer.
Berichten: 73
Lid geworden op: 04-01-2019 22:15

Re: Mp3 500 Advanced 2020

Bericht door BromBeer. » 11-03-2021 22:58

Barney,

Als je nog een 350 wil gaan testen moet je haast maken.
Die gaat uit het assortiment.

https://www.nieuwsmotor.nl/motorprijzen ... lijst-2021

BarneyRubble
Berichten: 80
Lid geworden op: 16-01-2019 01:16

Re: Mp3 500 Advanced 2020

Bericht door BarneyRubble » 18-03-2021 20:19

Bedankt voor je reactie Brombeer.

Ja ik had dat inmiddels vernomen.
Het zal waarschijnlijk of weer een 300 worden maar dan HPE
Of een 500 HPE, of wachten op de vervangende 400 HPE.
Volgende week eerst is maar wat langer proefrijden op een nieuwe 500 HPE.

EricenBeaMP3
Berichten: 25
Lid geworden op: 08-01-2019 18:18

Re: Mp3 500 Advanced 2020

Bericht door EricenBeaMP3 » 20-03-2021 22:05

@Barney,
Rijd zelf inmiddels al jaren op een 500. Die van mij is van 2018.
Het trillen wat je zegt herken ik niet.
Wel had ik kort na de aanschaf heb ik er last van gehad, dit had te maken met de Michelin CityGrip banden die een hoogte slag hadden.
Deze zijn vervangen door de Pirelli scooter banden en sids dien is het over.
Wat in sommige gevallen aan de hand is, is dat de banden niet helemaal goed op de velgen zitten, dit al dan niet in combinatie met minder goed gebalanceerd.
Succes met het maken van de keuze
Afbeelding[/url]
Groet Eric en Bea

Piaggio MP3 Sport 500 2016-2018 35.000 km (Ingeruild)
Piaggio MP3 Sport 500 2018- heden 14.500 km

BarneyRubble
Berichten: 80
Lid geworden op: 16-01-2019 01:16

Re: Mp3 500 Advanced 2020

Bericht door BarneyRubble » 02-05-2021 17:11

#Eric en Bea,
Ik ben inmiddels 6 dagen in bezit van een Piaggio Mp3 500 LT Sport.
Deze komt uit Eind 2017 met 16500 km
Hij rijdt super maar zoals je al op mijn bericht betreft de 3 brandende lampjes hebt gereageerd nu een klein probleempje.

Er zit een mooi en goed geplaatste navigatie van Garmin op en heeft hij zowel aan de voorkant en achterkant een dashcamera.
Ook heeft hij een in dezelfde kleuren een mooie koffer met aan de voorkant een super fijne rugsteun voor een passagier.
Ook de optie om ECO te kunnen rijden is best prettig.

Zodra het me is een keer weer wil lukken om hier een foto te plaatsen dan zal ik dat net als jullie gedaan hebben even doen.
Misschien wil je mij even uitleggen hoe jullie dit nou doen.

Maar hopelijk wordt snel mijn probleem met de nu niet werkende asr en abs opgelost.
Mvg,
Barney

EricenBeaMP3
Berichten: 25
Lid geworden op: 08-01-2019 18:18

Re: Mp3 500 Advanced 2020

Bericht door EricenBeaMP3 » 03-05-2021 20:54

Gebruik om foto’s te plaatsen deze site

https://postimages.org/

Laat de eerste melding over de foto’s op ongewijzigd staan
Laat de tweede melding op No expiration staan.
Zoek je gewenste foto
Kopieer de link welke staat achter hotline voor fora
Plak deze in je gewenst bericht

Suc6
Groet Eric en Bea

Piaggio MP3 Sport 500 2016-2018 35.000 km (Ingeruild)
Piaggio MP3 Sport 500 2018- heden 14.500 km

BarneyRubble
Berichten: 80
Lid geworden op: 16-01-2019 01:16

Re: Mp3 500 Advanced 2020

Bericht door BarneyRubble » 06-06-2021 00:56

https://postimages.org/

Ik ga het proberen bedankt voor de uitleg.
Als het goed is dan hier de foto's van mijn Tweede mp3 de 500LT business sport.
Deze Mp3 is dus mat gespoten, staat ook erg mooi.

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie