Gilera Fuoco, probleem in bochten.

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
RNadarajah
Berichten: 11
Lid geworden op: 31-07-2019 10:17

Re: Gilera Fuoco, probleem in bochten.

Bericht door RNadarajah » 02-08-2019 09:01

@Pascal:

Gister avond ging meer de grenzen opzoeken gezien ik fijner vind om na links te sturen dan rechts, gister probeerde ik rechts wat vaker en ja hoor, het hapgedrag was nu links en rechts.
Toch het gevoel dat het meer aan mij ligt maar zoals ik eerdere had gemeld, de Pirelli SL26 120/70 -12 TL 51P zijn besteld en gaan erop!

Zou het achterwiel dit gedrag kunnen creeren want volgens mij is die niet gebalanceerd, ook geen A merk band?!
roekx,

Fuoco 500 LT

PascalX
Berichten: 23
Lid geworden op: 05-07-2019 13:33

Re: Gilera Fuoco, probleem in bochten.

Bericht door PascalX » 02-08-2019 10:11

Er bestaan zeker wel goede B merk banden maar je hebt eerder kans met B merk banden dat de band grip probeert te zoeken en dat kan jij als happen voelen.
Bij auto's heb je precies hetzelfde als het rubber van de band te hard is heeft de band minder grip en gaat de band happen/zoeken naar grip.
Goede kwaliteit banden is sowieso een pre dus daar kan je inderdaad mee beginnen.

RNadarajah
Berichten: 11
Lid geworden op: 31-07-2019 10:17

Re: Gilera Fuoco, probleem in bochten.

Bericht door RNadarajah » 02-08-2019 10:22

@Pascal:

Waar ik ook zat te denken was dat wellicht 1 van de velgen of beide niet recht zijn wat dus voor onbalans zorgt.
Het gedrag vertoont zich alleen in de bochten, of ik stuur/leun te diep in wat dan zorgt voor het wankelen/happen van de wiel.
roekx,

Fuoco 500 LT

PascalX
Berichten: 23
Lid geworden op: 05-07-2019 13:33

Re: Gilera Fuoco, probleem in bochten.

Bericht door PascalX » 02-08-2019 23:55

Als de velgen niet recht zijn moet je dat ook merken met rechtuit rijden. Begin eerst maar eens met goede banden, zo duur is dat niet.

RNadarajah
Berichten: 11
Lid geworden op: 31-07-2019 10:17

Re: Gilera Fuoco, probleem in bochten.

Bericht door RNadarajah » 09-08-2019 08:42

Hallo Allemaal,

Na wat KM's ben er achtergekomen dat het aan mij ligt, ik denk soms dat het toch een fiets is tijdens het sturen.
Banden zijn inmiddels aangekomen maar gezien het probleem door mijn rijgedrag komt, hou ik ze voor nu als reserve.

:D
roekx,

Fuoco 500 LT

Setb
Berichten: 3
Lid geworden op: 04-09-2019 21:19

Re: Gilera Fuoco, probleem in bochten.

Bericht door Setb » 06-09-2019 01:21

Ik heb af en toe het zelfde gevoel met rijden. Dan voel je de fuoco een beetje dwijlen/zoeken.. (ook bij recht uit)

@RNadarajah ben je nu helemaal probleem vrij?

RNadarajah
Berichten: 11
Lid geworden op: 31-07-2019 10:17

Re: Gilera Fuoco, probleem in bochten.

Bericht door RNadarajah » 06-09-2019 10:43

Hi Setb,

1. Er zit een centrale punt waar het stuur/voorpoot blijft en dat is het middelpunt als je recht rijd, dit kan wat verwarring creëren gezien je zelf dan je balans opzoekt.

2. Het bocht-probleem lag echt aan mijn rijervaring, zoals je kunt lezen in mijn eerdere berichten deed ik sturen als een fiets in de bocht en dat vind de FUOCO niet zo leuk.. begint dus de motor te wankelen/schudden/zoeken na grip/wiebelen. De nieuwe banden laat ik voor nu even liggen, zodra de bandjes aan de beurt zijn zal ook zeker verschil merken vanwege de kwaliteit-verschil.

Ook rijd elke motor op z'n eigen manier, doe maar rustig aan en goed uitvogelen hoe de motor zich voordoet in het verkeer.

Als er vragen zijn, hoor ik het graag en anders veel rij plezier! :P
roekx,

Fuoco 500 LT

BarneyRubble
Berichten: 80
Lid geworden op: 16-01-2019 01:16

Re: Gilera Fuoco, probleem in bochten.

Bericht door BarneyRubble » 06-06-2020 01:26

RNadarajah schreef:
01-08-2019 23:27
Probleem lijkt verminderd te zijn nadat de wielen zijn omgedraaid, ik heb het gevoel alsof nog niet helemaal het sturen onder de knie heb.
Volgens mij draai ik het stuur een beetje en daarom hapt het wiel steeds in het asfalt.. moet meer gaan leren leunen en niet het stuur draaien na links of rechts :|

Ik ga nog even experimenteren ermee, jullie horen nog erover want wellicht na de nieuwe banden is het probleem verholpen.
Kijk in een bocht of rotonde alleen voor je uit naar de richting waar je naartoe wil/moet en kijk is niet naar je stuur dan zal je merken dat je automatisch netjes de bocht/rotonde neemt en kijk niet naar het wegdek voor je wielen want dan ben je veel eerder geneigd om in een bocht nog te corrigeren en dat geeft problemen, dit is mijn ervaring.

Plaats reactie