Buitenlandrit van een paar weken.

Deel je MP3 vakanties en meerdaagse tochten.
Plaats reactie
Appie
Berichten: 13
Lid geworden op: 04-01-2020 11:05

Buitenlandrit van een paar weken.

Bericht door Appie » 04-01-2020 11:45

Ik heb me in december 2019 weer aangemeld als lid van de club. Zie ook mijn uitgebreide toelichting daarop onder het kopje ALV.
Ik wil graag (al jaren) een tourrit gaan maken van een paar weken, net als een drietal pensionados dat een aantal jaren geleden heb gedaan. Ik denk daarbij aan een rit vanuit Nederland, via Duitsland (Moesel/Eiffel) richting Frankrijk en daar een aantal bergetappes rijden uit de Tour de France. Kijk daar namelijk vaak naar en denk dan: "Je zal er rijden met je motor":).
Dat vraagt een behoorlijke voorbereiding en afstemming van de wensen en mogelijkheden.
Zelf rij ik al een paar jaar niet meer, maar ik heb wel via de KNMV leren rijden in de bergen. En hoe:). Dus net als fietsen, kan ik dat weer gaan trainen. Bovendien geeft dat al aan, dat ik geen racer ben, maar een rijder die wil genieten van het landschap, de plaatsen waar hij doorheen rijdt of verblijft en de mooie dingen die dat met zich mee gaat/kan brengen.
Ik ben nu 70 jaar, mankeer van alles, maar dat is voor mij geen enkele belemmering om dit avontuur op te starten en te beleven.
Ook niet voor een (of meer) mogelijke kandidaat(en), die nu ook denkt dat dat avontuur er nooit meer van komt.
Het moet te organiseren zijn, maar alleen gaan rijden doe ik niet. Dat lijkt me toch te link.
Als er avonturiers m/v zijn, die zo'n relaxte rit van een paar weken wel zien zitten, dan verneem ik dat graag.
Mijn mailadres is: adqoro@gmail.com.
Ik hoor graag van je.

Chelsea
Berichten: 28
Lid geworden op: 27-12-2018 14:59

Re: Buitenlandrit van een paar weken.

Bericht door Chelsea » 19-01-2020 12:39

Dag Appie,

Wat een mooi avontuur.
Ook een grote wens van ons om een zo'n groot avontuur aan te gaan. Alleen moeten de kinderen dan wat groter zijn..

Voor nu houden we het bij de clubritten en een aantal dagen weg met de club. En dat is soms al flink organiseren.

Ik hou het topic in de gaten!

Groet
Berty

MPeter3
Berichten: 89
Lid geworden op: 14-12-2018 16:34

Re: Buitenlandrit van een paar weken.

Bericht door MPeter3 » 07-02-2020 12:29

Dit lijkt me ook wel wat maar niet voor een paar weken.

Heb een leuke groepsreis zien staan van 7 dagen op Horizon Motorreizen van 23 t/m 29 augustus 2020

https://www.horizonmotorreizen.nl/groep ... utes-alpes

Hier verblijf je in een Luxe stacaravan op een gezellige camping in Frankrijk met je motor naast de caravan.
Dus je rijd overdag een route en 's avonds keer je weer terug naar de camping.

Dit alles kost zonder hotel op de heen en terugreis 600 euro en rij je ook de bekende cols zoals Col de la Bonette, Alpes D' Huez, Georges du Verdon en.....Nog veel meer!

Deze reis is ook als een individuele reis te boeken en als er misschien meer leden mee willen goed te organiseren als een gezellig clubje.

Misschien een ideetje ;)

Deze reis is inclusief
6 overnachtingen in mobilehome, chalet of eigen tent
6 ontbijtbuffetten
6 diners
Toeristische route heenreis GPS
Alle dagroutes GPS
Toeristische route terugreis op GPS
Horizon Routegids
Nederlandse reisbegeleiding
Toeristenbelasting
Pechondersteuning
Parkeerplaats bij eigen accommodatie
Handdoeken en bedlinnen
Livemuziek op woensdag
Eindschoonmaak
Gebruik buitenzwembad en jacuzzi

Ik wil geen reclame maken voor Horizon maar deze reis lijkt me wel heel erg leuk om met een groepje te rijden.
Laatst gewijzigd door MPeter3 op 07-02-2020 13:46, 3 keer totaal gewijzigd.

noud
Berichten: 35
Lid geworden op: 28-12-2018 11:32

Re: Buitenlandrit van een paar weken.

Bericht door noud » 07-02-2020 13:14

Voor wie geintereseerd is in een 9 daagse reis.
Ik heb nog een mooie route liggen, van MacDonalds Nederweerd in 3 dagen naar Menton aan de Franse riviera dan in 4 etappes door de Franse Alpen naar Saint Claude. Vanaf Saint Claude kun je dan zelf bepalen hoe je de terugreis naar huis wilt doen, b,v, via de vogeze en Luxemburg of via Duitsland naar huis.
Op de route staan ook 7 aan de route liggende hotels.

Appie
Berichten: 13
Lid geworden op: 04-01-2020 11:05

Re: Buitenlandrit van een paar weken.

Bericht door Appie » 18-02-2020 14:04

Ik ga met MPeter3 in contact over de motorreis naar de Hautes Alpes. Hij heeft daar een apart draadje voor aangemaakt en daar ga ik dus verder.
Als er nog meer gegadigden zijn, dan graag daar verder op aanmelden.
Of lekker een reactie geven natuurlijk. Ook welkom.
Groeten en alle goeds,
Appie

Plaats reactie