Voorstellen maar...!

Stel jezelf voor aan de andere gebruikers.
Plaats reactie
Supreme81
Berichten: 8
Lid geworden op: 04-01-2019 17:21

Voorstellen maar...!

Bericht door Supreme81 » 04-01-2019 17:30

Beste MP3 leden,

Ik ben Frank, 37 jaar en woon in Nijmegen. Ik ben enkele jaren fanatiek scooter rijder voor woonwerk verkeer. Ik maak zo'n 8000km per jaar door weer en wind.
Momenteel rijdt ik op een Piaggio New Liberty 50CC waar ik veel plezier aan beleef. Erg fijne scooter, maar helaas wil ik wat meer..
En dan bedoel ik vermogen. Sinds enige tijd helemaal weg van de Piaggio MP3. Met de LT500 en de Yourban 300cc proefgereden. In 1 woord: FANTASTISCH!
En dan ben je helemaal verslaafd... Ik hoop me hier wat te kunnen oriënteren qua techniek en dergelijke.

Ook hoop ik wat tips/advies te kunnen vinden met betrekking tot de aanschaf van een dergelijke machine.
Op internet is er al veel te vinden. Helaas is de MP3 wel een scooter waar veel mee gesjoemeld word, dus even opletten waar ik deze aanschaf.

Het gaat in ieder geval een MP3 Yourban worden. Dat heeft te maken met het feit dat deze wat kleiner is en goed in mijn schuur past. Daarnaast vind ik het design super.

Dit was mijn voorstel ronde.. Tot horens!

MPeter3
Berichten: 89
Lid geworden op: 14-12-2018 16:34

Re: Voorstellen maar...!

Bericht door MPeter3 » 05-01-2019 09:37

Supreme81 schreef:Beste MP3 leden,

Ik ben Frank, 37 jaar en woon in Nijmegen. Ik ben enkele jaren fanatiek scooter rijder voor woonwerk verkeer. Ik maak zo'n 8000km per jaar door weer en wind.
Momenteel rijdt ik op een Piaggio New Liberty 50CC waar ik veel plezier aan beleef. Erg fijne scooter, maar helaas wil ik wat meer..
En dan bedoel ik vermogen. Sinds enige tijd helemaal weg van de Piaggio MP3. Met de LT500 en de Yourban 300cc proefgereden. In 1 woord: FANTASTISCH!
En dan ben je helemaal verslaafd... Ik hoop me hier wat te kunnen oriënteren qua techniek en dergelijke.

Ook hoop ik wat tips/advies te kunnen vinden met betrekking tot de aanschaf van een dergelijke machine.
Op internet is er al veel te vinden. Helaas is de MP3 wel een scooter waar veel mee gesjoemeld word, dus even opletten waar ik deze aanschaf.

Het gaat in ieder geval een MP3 Yourban worden. Dat heeft te maken met het feit dat deze wat kleiner is en goed in mijn schuur past. Daarnaast vind ik het design super.

Dit was mijn voorstel ronde.. Tot horens!
Welkom Frank. Op ons oude forum www.piaggiomp3club.nl vind je een heleboel informatie.

Wel zou ik je aanraden om in ieder geval even langs onze sponsors te rijden en hem daar aan te schaffen. Dan weet je zeker dat je een geen kat in de zak koopt. Zoals je zelf al aangeeft wordt er een hoop gesjoemeld en hebben wij al diverse problemen voorbij zien komen met veel hoge reparatie kosten tot gevolg. Veel succes!

Edith
Berichten: 43
Lid geworden op: 14-12-2018 18:02

Bericht door Edith » 05-01-2019 19:33

Welkom Frank.
Succes met het maken van een keuze.
Onder de leden zot een hoop kennis. Maak er vooral gebruik van!
Graag tot ziens.
Voorzitter 2016-2024

Supreme81
Berichten: 8
Lid geworden op: 04-01-2019 17:21

Bericht door Supreme81 » 01-02-2019 17:19

Edith schreef:Welkom Frank.
Succes met het maken van een keuze.
Onder de leden zot een hoop kennis. Maak er vooral gebruik van!
Graag tot ziens.
Missie geslaagd!
Ben iets langer dan anderhalf jaar in het bezit geweest van een fantastische Piaggio New Liberty S (bromscooter). Heel veel plezier van gehad, maar mijn hart ging toch stiekem harder kloppen van een Piaggio MP3.
Mijn dealer had een demo MP3 500 staan waarop ik een keer had proefgereden. Toen was ik natuurlijk verkocht..
Uiteraard wel eerst flink gaan sparen en oriënteren. Ga nooit over 1 nacht ijs en heb me her en der goed laten informeren. Internet is daarbij ideaal en ben bij een paar dealers langs geweest. Mijn voorkeur ging uit naar de MP3 Yourban. Vermogen genoeg voor mij en snelweg zal ik bijna nooit rijden. De MP3 is voor mij merendeels een woonwerk vervoersmiddel, maar sluit extra toerritjes nu niet uit... 8-) Veel Yourbans gezien en tot de constatering gekomen dat een goede tweedehands Yourban vinden niet heel makkelijk is. Vaak mankeert er wel wat aan of is hij verwaarloosd en of niet netjes mee omgegaan. Dan heb ik het nog geen eens over de tellerstanden waar helaas ook mee gesjoemeld word.. Of dan weer import, veel eigenaren of geen onderhoudshistorie erbij.
Totdat ik via Facebook iemand tegenkwam die eerste eigenaar was van een 2015 model Yourban. Met 7500km op de klok en in nieuwstaat! :thumbsup: Komt bij de bekende Motoport vandaan en onderhoudshistorie bekend. Telefonisch contact gehad met Motoport en zij mailden mij ook netjes de onderhoudshistorie toe. Helemaal super dus!
De vorige eigenaar heeft er alleen maar toerritjes meegemaakt. De Yourban had zelfs nog nooit geen regen gezien! Tevens kreeg ik er een prachtige topkoffer bij in de kleur van de Yourban. Deze heeft ook een kussen voor de rug dus handig als mijn vrouw of dochter mee achterop gaat.

Super blij met deze vondst en aankoop! Jammer dat het slecht weer is, anders had ik hem gewassen, gepoetst en mooie foto's geplaatst, maar dat houden jullie nog tegoed.


Afbeelding

nummer 5
Berichten: 31
Lid geworden op: 30-12-2018 00:25

Bericht door nummer 5 » 01-02-2019 19:38

Van harte gefeliciteerd met de aankoop Frank!
Heel veel veilige km's gewenst en graag tot een van de komende tourritten die altijd zeer de moeite waard zijn en vooral gezellig.
Groetjes, nummer 5
Never change a winning team

Supreme81
Berichten: 8
Lid geworden op: 04-01-2019 17:21

Bericht door Supreme81 » 01-02-2019 21:44

nummer 5 schreef:Van harte gefeliciteerd met de aankoop Frank!
Heel veel veilige km's gewenst en graag tot een van de komende tourritten die altijd zeer de moeite waard zijn en vooral gezellig.
Groetjes, nummer 5
Dank!

Zal de ritten eens in de gaten gaan houden.. Houd me aanbevolen voor een 7 heuvelen rit omgeving Nijmegen.. :D

Plaats reactie