Rem ontluchten

Alles over het remsysteem
Plaats reactie
Moonraker
Berichten: 17
Lid geworden op: 05-01-2020 00:34

Rem ontluchten

Bericht door Moonraker » 24-01-2020 23:43

Hoi ik heb problemen met het remsysteem te ontluchten. Eeen paar motorvrienden hadden me geholpen met nieuwe remblokken te plaatsen achter.
tevens nieuwe band en blokjes van de handrem vervangen.na het terug plaatsen van de remklauw had hij problemen om ze er op te krijgen, na een tijdje proberen had hij de remleiding losgehaald .na dat alles in elkaar zat achter rem proberen te ontluchtende zoals bij een 2 wieler. Toen dat niet lukte heeft i ook nog effe de nippels van de voorwielen losgehaald .jongens moesten weg en ik kon het me dus verder uitzoeken. Eenmaal thuis met slecht remmende mp3 heb ik zelf geprobeerd maar lukt niet goed, toen maar een vacuüm setje gehaald en die geprobeerd maar met vacuüm er op trekt i valse lucht langs slangetje.
Doe ik iets verkeerd of moet ik het handvat ook loskoppelen ,dekseltjes er af gehaald en op tijd remolie bijgevuld heb er al zeker een liter door gejaagd
Weet me dus effe geen raad en wil het graag zelf oplossen voor ik naar een erkend bedrijf ga. Lijkt me niet zo moeilijk maar je moet het maar net weten😁 werkplaatshandboek heb ik niet, wil er wel graag een maar in het nl. Als iemand iets weet ,graag👍

MAKSOR
Berichten: 130
Lid geworden op: 28-12-2018 16:53

Re: Rem ontluchten

Bericht door MAKSOR » 25-01-2020 09:35

geen vacuumpomp gebruiken gewoon de oude manier pompen
Gilera Fuoco 500ie Work in progress 2013..
Piaggio X9 500 SL 2014...

The only why about me is the way that i walk . A perfect body with a perfect face. Ahum
www.maksor-scooterparts.com

Dr Pulley en Quadro dealer

Moonraker
Berichten: 17
Lid geworden op: 05-01-2020 00:34

Re: Rem ontluchten

Bericht door Moonraker » 25-01-2020 10:16

Het is al opgelost. Gisteren kon ik de rem tot onder doorknijpen en de voetrem ook. Had heel het internet afgezocht en heb gister avond rem gepomt tot er spanning op zat en toen 2 kabelbinder er omgedaan zodat i op druk bleef.vanmorgen losgehaald en de rem langzaam laten terug komen ,effe gewacht en geprobeerd alles dot het weer perfect heb weer volle druk nu.

Wilfried
Berichten: 3
Lid geworden op: 05-09-2020 15:52

Re: Rem ontluchten

Bericht door Wilfried » 08-09-2020 18:37

ik heb ook een probleem , mijn voorrem krijg ik niet ontlucht .
t-rip al meerdere dagen er op gehad , niets beter.
de eerste keer als ik de hendel inknijp , tot aan het stuur , daarna begint ie op te pompen.

weet het even niet meer , op de oudewetse manier ontlucht , zie ik geen luchtbellen meer komen.
voetrem ontlucht , beide voorremmen ontlucht .

wie heeft er nog een tip ???????

benvherwaarde
Berichten: 1
Lid geworden op: 17-02-2022 21:14

Re: Rem ontluchten

Bericht door benvherwaarde » 17-02-2022 21:22

ik heb het zelfde probleem ontluchten vacuur trekken mrt grote injectiespuit geen lucht meer uit systeem de potjes remolie reservours zijn NIET leeg geweest maar gistrrsn voelde het goed vandaag pas na pasr keer pompen had ik rem druk tijdens rijden was ff s v hrikken maar na 3 dagen hand pompen verder nog steeds pas na paar keer knijpen remdruk voor hoe los ik dit nu weer op en aub niet van die flauwe opmerkingen van # dat moet je overlaten aan een vakman# want ik heb door omstandigheden buiten mijn schul GEEN vakman euries voor de komende jaren dus tips ja graag

Snuf
Berichten: 4
Lid geworden op: 05-09-2022 20:43

Re: Rem ontluchten

Bericht door Snuf » 20-10-2022 20:37

Ben sinds kort in het bezit van een MP3 en wil de remvloeistof vervangen.
Van de twee handremmen is het gelukt maar van de voetrem die 3 remmen bediend niet.
Wat moet ik doen om het potje bij de voetrem door te pompen naar een van de voorremmen?

Plaats reactie