Koppeling/ Rollers

Over je projecten en/of aanpassingen.
Plaats reactie
10us
Berichten: 4
Lid geworden op: 05-03-2021 18:00

Koppeling/ Rollers

Bericht door 10us » 26-04-2021 10:31

Goedendag... De vraag zal vast al eerder gesteld zijn, maar vergeef mij deze dan.

Om te beginnen ben ik totaal niet technisch onderlegd en ga ik graag af op wat de expert (jullie dus) adviseren. Ik heb een MP3 500 Sport uit 2015 voorzien van een Akrapovic uitlaat. Nu begrijp ik dat veel van jullie de koppeling/variateur vervangen en lees ik veel op internet over de gewichtjes van de rollers. Ook lees ik dat deze gewichtjes afgesteld moeten zijn op de uitlaat?

- Wat is nu de beste combinatie?
- J Costa of Malossi of.....?
- Welke gewichtjes/ stiftjes?

Hoef geen hogere topsnelheid te hebben maar zou het fijn vinden om zonder schokken op lagere snelheid te kunnen rijden en wat vlotter op kunnen trekken.

Of zIe ik iets over het hoofd?

Vast dank voor jullie reactie.
Laatst gewijzigd door 10us op 28-04-2021 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.

MAKSOR
Berichten: 130
Lid geworden op: 28-12-2018 16:53

Re: Koppeling/ Rollers

Bericht door MAKSOR » 27-04-2021 20:32

eh weet niet waar jij dat leest maar dat is onzin een uitlaat is alleen maar voor het geluid levert nihil vermogen winst
een uitlaat levert max 2 pk bij ingrijpende aanpassingen kopflowen kleppen andere luchtfilterhuis e.d. praat je over een investering van een paar duizend euro

Gewichten verander je het aangrijp moment van de koppeling de kunst is om zo dicht mogelijk bij je powercurver te komen pk+ koppel bij x toeren
Ga je te licht maak je veel toeren lijkt het snel maar is het niet ga je te zwaar dan trekt het voor geen meter maar is het wel zuinig :lol:
Gilera Fuoco 500ie Work in progress 2013..
Piaggio X9 500 SL 2014...

The only why about me is the way that i walk . A perfect body with a perfect face. Ahum
www.maksor-scooterparts.com

Dr Pulley en Quadro dealer

10us
Berichten: 4
Lid geworden op: 05-03-2021 18:00

Re: Koppeling/ Rollers

Bericht door 10us » 28-04-2021 09:17

Hi Maksor,

Ik moet nog veel leren :? want zie jouw reactie nu pas..... :)

Ik had je ook al even een pb bericht verzonden, in de hoop dat jij mij een beetje de juiste weg op kan helpen. Je schrijft " de kunst is om zo dicht mogelijk bij je powercurver te komen pk+ koppel bij x toeren"... wat adviseer jij mij te doen?

- Welke variateur icm welke gewichtjes.

Wederom dank en vergeef mij mijn onnozelheid :roll:

miguel.vlassenbroeck
Berichten: 3
Lid geworden op: 14-06-2021 15:07

Re: Koppeling/ Rollers

Bericht door miguel.vlassenbroeck » 14-06-2021 20:12

Hallo,

ik heb een mp3 300cc bj2012

ik eerst dr pully geprobeerd trok enorm goed maar ik verloor 10km/h minder

zou een costa beter zijn ook voor snelheid ?

miguel.vlassenbroeck@telenet.be

Plaats reactie