Smeernippels

Over je projecten en/of aanpassingen.
Plaats reactie
BarneyRubble
Berichten: 80
Lid geworden op: 16-01-2019 01:16

Smeernippels

Bericht door BarneyRubble » 04-10-2020 23:30

Ik heb 2 jaar geleden 2 smeernippels ( bout met nippel er op ) bij iemand besteld hier op het forum.
Toen ging het super om zo de hoofdballagers te smeren.
Nu ruim 2 jaar verder ligt mijn Mp3 geheel uit elkaar omdat ik o.a de handrem heb moeten vervangen omdat de kabel gebroken was en ik nu op het gemak alles ga nalopen.
Maar wilde er nog iets vet bijspuiten maar beide nippels geven geen vet meer door, het vet blijft er aan de zijkanten uitlopen en niet door de nippel/bout helaas.
Heb de nippels verwijderd en geprobeerd schoon te maken maar niets helpt.

Kan het zijn dat ze toch nog ergens verstopt zitten, het afdichtkogeltje kan ik nog wel indrukken en komt door het veertje weer omhoog.
De opening in de bout daar zit ook niks verstopt.

En weet iemand het emailadres van diegene die ze toendertijd zelf maakte en verkocht. ( als hij ze nog maakt natuurlijk )

Groeten,
Barney

MPeter3
Berichten: 89
Lid geworden op: 14-12-2018 16:34

Re: Smeernippels

Bericht door MPeter3 » 05-10-2020 13:50

Volgens mij was dat Bandit.

Heb wel iets van FB.

Hallo allemaal, ik ben net nieuw in deze groep, echter heb ik al wel de nodige MP3 ervaring. Ruim drie jaar mogen rond crossen op mijn eigen motor. Sommige kennen mij daarom misschien nog wel, Bandit (donkerblauwe 400lt). Door omstandigheden rijd ik helaas niet meer, maar ik vind het nog steeds een geweldig apparaat.
Via het forum van de club verkoop ik de ondertussen welbekende smeernippels. En ik dacht, kom laat ik ook eens op FB reclame maken.
Heb je er één nodig? Ze kosten €6,- incl verzending. Stuur maar een mail of een pb voor de details. David@lakay.nl

Misschien heb je er wat aan.

BarneyRubble
Berichten: 80
Lid geworden op: 16-01-2019 01:16

Re: Smeernippels

Bericht door BarneyRubble » 08-10-2020 23:50

Beste Peter, sorry voor deze late reactie.
Maar ontzettend bedankt voor jou reactie en tip.
Helaas werkt dit emailadres niet meer want krijg een bericht dat de mail niet afgeleverd kan David@lakay.nl.
Ik vindt het wel toeval dat ik nu na 2 jaar in beide nippels geen vet meer door krijg.
Heb ze zo goed als mogelijk schoongemaakt maar niets helpt, ook eerst over de nippel heenschuiven en dan aandraaien helpt niet, heb alles geprobeerd.
Al het vet blijft er voor de nippel uitkomen ipv er doorheen.
Misschien heeft iemand hier nog een tip voor me.
Bvd,
Groeten Barney.

noud
Berichten: 35
Lid geworden op: 28-12-2018 11:32

Re: Smeernippels

Bericht door noud » 12-10-2020 19:16

Waarschijnlijk is het vet hard geworden, komt wel eens vaker voor.
Draai de nippel eraf boor effe de bout door en draai er een nieuwe nippel in.
Succes.

BarneyRubble
Berichten: 80
Lid geworden op: 16-01-2019 01:16

Re: Smeernippels

Bericht door BarneyRubble » 19-10-2020 00:21

noud schreef:
12-10-2020 19:16
Waarschijnlijk is het vet hard geworden, komt wel eens vaker voor.
Draai de nippel eraf boor effe de bout door en draai er een nieuwe nippel in.
Succes.
Bedankt voor de tip Noud.
Ik heb de bouten en smeernippels een nachtje in de tinner gelegen, de volgende morgen dreef er veel prut/oud vet rond, er uit gehaald en nog ff met perslucht doorgespoeld, het kogeltje van de smeernippels een paar keer goed ingedrukt, toen weer doorgespoten en whala, alle 4 de hoofdballagers weer lekker ingevet, ik heb de handremkabel en schoentjes vervangen dus de mp3 staat helemaal ontkleed op de heftafel, nou ie toch helemaal uit elkaar ligt dan alles van beneden naar boven nakijken en waar nodig maatregelen nemen.

BarneyRubble
Berichten: 80
Lid geworden op: 16-01-2019 01:16

Re: Smeernippels

Bericht door BarneyRubble » 18-12-2020 00:42

De Mp3 is geheel uit elkaar geweest en stond als het ware naakt op de heftafel, heb er echt de tijd voor genomen om elk onderdeel te controleren en waar nodig te vervangen of onderhoud gepleegd.
Ook alle lagers ingevet.
Was erg leuk en vooral leerzaam om te doen.
Inmiddels staat hij weer aangekleed in de garage en rijdt als een tierelier.
Missie geslaagd want waar het in eerste instantie om ging was de handremkabel te vervangen en die werkt nu ook weer super.
Het is eigenlijk jammer dat hij nu klaar is want heb er echt van genoten.
Ben nu rustig op zoek naar een nieuw project.
Heb eigenlijk wel interesse in een wat nieuwer model met ABS en een 400 of 500 cc motor.
Mijn Mp3 is van 4-12-10 en heeft er nog geen 30.000 op staan, misschien verkoop ik hem wel particulier of ruil hem in of ! Mischien houd ik hem er wel bij.

Kan iemand met ervaring op een Mp3 500 mij vertellen dat deze eigenlijk beter geschikt is voor veel snelweg verkeer en niet voor rustige binnenweggetjes, ik heb dat eerder is ergens gelezen.
Ik lees graag jou ervaring hiermee.
Bij voorbaat alvast mijn dank,
Mvg,
Barney

jos4all
Berichten: 1
Lid geworden op: 16-10-2021 01:48

Re: Smeernippels

Bericht door jos4all » 25-10-2021 00:00

Goedenavond,
Ik heb vorige week bij David Stokkel ( Bandit) een smeernippel besteld en ontvangen.
Hij maakt ze nog steeds.
Stuur een mail naar: stokkel@lakay.nl
De nippel kost €6,00 incl. verzenden.

Plaats reactie