zijstandaard

Over je projecten en/of aanpassingen.
Plaats reactie
RTM
Berichten: 9
Lid geworden op: 17-02-2019 22:34

zijstandaard

Bericht door RTM » 10-01-2020 22:44

Hallo allemaal..

Vraagje.. Ik heb nu voor een tweede keer een probleem met mijn rollock. Heel vervelend, maar that's it.
Nu wil ik eigenlijk mijn rollock minder tot niet gaan gebruiken. Dat moet kunnen uiteraard, want we hebben de bok om de motor op te parkeren.

Echter, ik heb moeite om af te stappen met 250 kilo semi in balans. nu zat ik te denken om links ( mijn afstapkant), een zijstandaard te fabriceren, zodat ik die kan uitklappen als ik wil afstappen zonder om te donderen, en daarna het hele apparaat op zijn middenbok te zetten.

Zijn er meer mensen die zoiets bedacht hebben? En zo ja, welke zijstandaard heb je daar dan voor gebruikt? Want ook daar zijn er tig van te vinden.
Dat je dan door de kunststof kap moet vrezen, snap ik, en ik hoop daaronder dan ook voldoende frame te vinden om de standaard op te monteren.

Wie weet raad?

Groetjes,

Ralph.

Frans/jumper
Berichten: 41
Lid geworden op: 06-01-2019 21:41

Re: zijstandaard

Bericht door Frans/jumper » 12-01-2020 12:37

Ik rij toch al een behoorlijke tijd MP 3, nog nooit problemen gehad met mijn rollock? Ik vind het juist een geweldig systeem, probeer eigenlijk altijd zonder m'n voeten aan de grond te zetten te stoppen. Super ontspannend, niet steeds dat gewicht op je armen en lijf te hebben, zeker gezien het fijt dat ik al een niet zo'n beste rug heb.

Misschien een idee om je rollock eens goed te laten controleren bij iemand die kennis van het systeem heeft?

RTM
Berichten: 9
Lid geworden op: 17-02-2019 22:34

Re: zijstandaard

Bericht door RTM » 13-01-2020 22:36

Hoi Frans,

Het systeem laten nakijken gaat ook zeker gebeuren, alleen zijn de onderzoekskosten best hoog, nou ja, het uurloon dan.
Ik ben hem al een keer kwijt geweest voor ruim een week en uiteindelijk ben ik gebeld dat het óf om een ledlampje in mijn dasboard zou zijn, of dieper in een van de canbus computers zou zitten.
Gezien het grote prijsverschil tussen die twee, is logischerwijze gekozen om met de goedkoopste te beginnen, het vervangen van de led bar in mijn dasboard. Dit bleek gelukkig een schot in de roos, maar de uiteindelijke rekening kwam wel op € 400,- uit. Onderzoekskosten dus.

Niks ten nadele van deze dealer hoor, de jongens zijn heel handig, kundig en uiterst behulpzaam, en sommige dingen duren gewoon langer, maar ik heb niet, net als de meesten denk ik, overal gelijk maar het geld voor. Dan rij ik liever even langer door met een storing waardoor ik de rollock niet kan gebruiken en laat een zijstandaard plaatsen, dan de scooter stilzetten..

Ik rij liever!

Plaats reactie