Heftafel voor een Mp3

Over je projecten en/of aanpassingen.
BarneyRubble
Berichten: 80
Lid geworden op: 16-01-2019 01:16

Heftafel voor een Mp3

Bericht door BarneyRubble » 03-07-2019 18:25

Beste Forumgenoten , ik ben op zoek naar een geschikte Heftafel voor Mijn ( een ) Piaggio Mp3
Ik heb o.a al verschillende gezien online maar bijna allemaal niet breed genoeg, de piaggio heeft een totale spoorbreedte van 76CM
De ML900 is standaard 75cm en kan verbreed worden naar 80CM
De MC 500R zou ook geschikt zijn.
Echter, beide kosten 1695,00 euro Excl.BTW

Weet iemand hier uit ervaring of er goedkopere maar wel goed geschikte types te koop zijn.?

Lees het graag van jullie.
Mvg,
Barney.

dillevier
Berichten: 10
Lid geworden op: 12-01-2019 10:26

Re: Heftafel voor een Mp3

Bericht door dillevier » 03-07-2019 20:28

Gekeken bij HBM? Het is wel een hele linke site.
Triumph Rocket 3 2020

noud
Berichten: 35
Lid geworden op: 28-12-2018 11:32

Re: Heftafel voor een Mp3

Bericht door noud » 04-07-2019 18:21

Hoezo te smal, mijn brug is 65cm breed en is perfect voor een mp3. Je kunt overal goed bij. Breder is alleen maar lastig. De wielen van een mp3 staan 45cm uit elkaar, dus ruimte genoeg.

Kijk hier eens. https://www.hbm-machines.com/producten/ ... ydraulisch

BarneyRubble
Berichten: 80
Lid geworden op: 16-01-2019 01:16

Re: Heftafel voor een Mp3

Bericht door BarneyRubble » 04-07-2019 21:33

noud schreef:
04-07-2019 18:21
Hoezo te smal, mijn brug is 65cm breed en is perfect voor een mp3. Je kunt overal goed bij. Breder is alleen maar lastig. De wielen van een mp3 staan 45cm uit elkaar, dus ruimte genoeg.

Kijk hier eens. https://www.hbm-machines.com/producten/ ... ydraulisch
Hoi Noud,
Wat top dat je gereageerd hebt, geweldig om te weten dat ik niet meteen 2000 euro kwijt ben.
De wielen van een LT versie staan 46.5 cm uit elkaar.!
Dus een Heftafel met 65cm breedte moet dus ook goed lukken, de banden steken dan dus net iets over de rijplaat heen, klopt dit en heeft dit geen risico ?
Welke op die HBM site met jou praktijk ervaring zou je mij aanraden en zet jij hem dan enkel op de standaard of heb je er nog wat vastzetklemmen bij of zoiets, hoop echt dat je mij wil/kan helpen.

Dillevier, ook bedankt voor je reactie, maar waarom is het een hele "Linke" site ?

noud
Berichten: 35
Lid geworden op: 28-12-2018 11:32

Re: Heftafel voor een Mp3

Bericht door noud » 05-07-2019 13:25

Barney, het ligt er maar aan hoe lux wil je het hebben.
Wil je gewoon hand of voetbediening of wil je maar op een knopje drukken en de brug gaat omhoog of omlaag.
Die luxe betaal je. Als je hem aan wilt sluiten op een compressor bijvoorbeeld, moet je al een behoorlijke zware compressor hebben anders lukt dat niet. ik gebruik voet bediening en dat werkt ook perfect. De goedkoopste van HBM is al dik in orde. Vindt ik. Maar de keuze is aan jou.

In de bijlage vindt je mijn brug.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

BarneyRubble
Berichten: 80
Lid geworden op: 16-01-2019 01:16

Re: Heftafel voor een Mp3

Bericht door BarneyRubble » 06-07-2019 00:59

noud schreef:
05-07-2019 13:25
Barney, het ligt er maar aan hoe lux wil je het hebben.
Wil je gewoon hand of voetbediening of wil je maar op een knopje drukken en de brug gaat omhoog of omlaag.
Die luxe betaal je. Als je hem aan wilt sluiten op een compressor bijvoorbeeld, moet je al een behoorlijke zware compressor hebben anders lukt dat niet. ik gebruik voet bediening en dat werkt ook perfect. De goedkoopste van HBM is al dik in orde. Vindt ik. Maar de keuze is aan jou.

In de bijlage vindt je mijn brug.
Dat ziet er erg netjes uit zo, keurig in de vloer verzonken, Top hoor.
Staat jouwe op de handrem met rollock of zie ik vanaf de bovenkant een extra bevestiging zitten ?
Ik vindt met de voet omhoog laten gaan ook prima, was ook mijn eerste keuze.
Nou dacht ik aan de HBM300 met enkel voetbediening.

Nou is op dit moment de handrem nog stuk maar hoop ik dus te maken als de Mp3 op goede werkhoogte staat via een Heftafel dus.
Maar kan ik hem op die HBM300 eerst op de standaard zetten alvorens hem omhoog te takelen of is dat niet voldoende?

De meegeleverde wielklem zal met de 2 voorwielen geen dienst doen en kan ik er beter afhalen om meer ruimte te creëren denk ik.

Heb je adviesen voor me, is die HBM300 een goede keuze en hoe zet ik hem daar veilig op om er aan te sleutelen?

Bvb weer mijn Dank,
Gr. Barney.

Hieronder de HBM300 zwart.
Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

dillevier
Berichten: 10
Lid geworden op: 12-01-2019 10:26

Re: Heftafel voor een Mp3

Bericht door dillevier » 08-07-2019 12:04

HBM is een gevaarlijke site, omdat ze veel interessante spullen hebben, maar niet duur.
Voordat je het weet heb je toch veel uitgegeven, maar dan heb je wel wat. ;)
Triumph Rocket 3 2020

noud
Berichten: 35
Lid geworden op: 28-12-2018 11:32

Re: Heftafel voor een Mp3

Bericht door noud » 08-07-2019 19:34

hoe ik mijn mp3 op de brug zet ligt er natuurlijk aan wat ik er aan moet doen.
Maar meestal zet ik hem op de bok.

En wat Erik zegt over die gevaarlijke site klopt wel. Ik heb er ook al regelmatig een bestelling gedaan.
Je kunt sommige aanbiedingen niet laten gaan. Vorige week nog een zetbank(je) gekocht.

BarneyRubble
Berichten: 80
Lid geworden op: 16-01-2019 01:16

Re: Heftafel voor een Mp3

Bericht door BarneyRubble » 08-07-2019 20:18

Bedankt voor jullie reacties en tips.
Heb contact gehad met HBM, ik ga voor de HBM 300.
Ik kan hem alleen nu nog niet kwijt, over een tijdje krijg ik de sleutel van ons nieuwe huis met jaja eindelijk een ruime garage.
Werd vanmiddag door HBM gebeld maar kon op het moment niet opnemen, ik bel ze morgen zelf even om te kijken hoe we het met de levering gaan doen.
En ik begrijp nu idd wat jullie met een "Linke Site" bedoelen, ze hebben echt alles en zeker voor erg mooie prijzen en mooie aanbiedingen, de verleidingen zijn soms erg groot. ;)

Mvg,
Barney

BarneyRubble
Berichten: 80
Lid geworden op: 16-01-2019 01:16

Re: Heftafel voor een Mp3

Bericht door BarneyRubble » 24-11-2019 00:53

En jawel, heb intussen de heftafel in mijn garage staan en werkt echt super.
Screenshot_20190706-010058_Samsung Internet.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie