Angel eyes maken

Over je projecten en/of aanpassingen.
Plaats reactie
PascalX
Berichten: 23
Lid geworden op: 05-07-2019 13:33

Angel eyes maken

Bericht door PascalX » 18-07-2019 19:55

Hallo allemaal,

Zoals de titel zegt wil ik angel eyes gaan installeren maar ik vraag me het volgende af.
De dimlicht staat altijd standaard aan bij de mp3 als je hem start. Nu wil ik dus alleen de angel eyes standaard aan hebben maar de schakelaar staat dus standaard op dimlicht. Wat dus betekent dat de dimlicht ook mee aan gaat. Nu weet ik de truc om ze door te schakelen zodat ze beide aan gaan als je de schakelaar op grootlicht zet, maar hierdoor verlies je dus de mogelijkheid tussen low beam en high beam. Is er een mogelijkheid om alleen de angel eyes te laten branden maar daarnaast ook nog de dimlicht en grootlicht apart te kunnen schakelen want de h1 die in de angel eyes zit heeft wel de mogelijkheid dimlicht(low beam) en grootlicht(high beam)? Dus eigenlijk ervoor zorgen dat de schakelaar niet automatisch op dimlicht staat met starten.

MAKSOR
Berichten: 130
Lid geworden op: 28-12-2018 16:53

Re: Angel eyes maken

Bericht door MAKSOR » 20-07-2019 09:12

gewoon schakelen op je positielamp je mag niet rijden met alleen de angel eyes aan

ik kan ook je hele unit ombouwen naar H4 met en zonder angel eyes
Gilera Fuoco 500ie Work in progress 2013..
Piaggio X9 500 SL 2014...

The only why about me is the way that i walk . A perfect body with a perfect face. Ahum
www.maksor-scooterparts.com

Dr Pulley en Quadro dealer

PascalX
Berichten: 23
Lid geworden op: 05-07-2019 13:33

Re: Angel eyes maken

Bericht door PascalX » 20-07-2019 14:39

Zoiets had ik idd gelezen. Waarom mogen auto's wel met alleen drl rijden want als de dimlicht altijd erbij moet branden zie je niks van de angel eyes. Ik wil ze namelijk zo maken dat de angel eyes automatisch uit gaan zodra ik dimlicht inschakelt.
De angel eyes die ik wil maken zijn van die halve angel eyes en wil een drl led strip binnen in maken welke ook veranderd naar oranje knipperlicht.
Anders als ik echt problemen krijg met de angel eyes ga ik alleen lens projector erin maken en dan de led strip erboven, dan heb ik ook geen problemen met de stuurschakeling om te bouwen.

Ik wil het graag zelf gaan doen want ik zit toch thuis en dan heb ik iets om handen. Ik ga denk ik een complete nieuwe stuurschakeling maken door de originele te vervangen.

MAKSOR
Berichten: 130
Lid geworden op: 28-12-2018 16:53

Re: Angel eyes maken

Bericht door MAKSOR » 20-07-2019 19:04

type goedkeuring is de belangrijkste oorzaak en 2 juridisch gezien ben je een motor en geen auto

en de schakeling compleet veranderen zou ik ook niet doen vind het systeem ook niet leuk
Gilera Fuoco 500ie Work in progress 2013..
Piaggio X9 500 SL 2014...

The only why about me is the way that i walk . A perfect body with a perfect face. Ahum
www.maksor-scooterparts.com

Dr Pulley en Quadro dealer

PascalX
Berichten: 23
Lid geworden op: 05-07-2019 13:33

Re: Angel eyes maken

Bericht door PascalX » 21-07-2019 11:23

Kan ik niet gewoon de stuurschakelaar omwisselen met extra aan/uit schakelaar en die doorkoppelen aan de bestaande kabels? Het is in principe beetje hetzelfde als ombouwen naar h4, dan doe je ook de bestaande kabelboom aanpassen en doorschakelen.

Als jij de angel eyes hebt ingebouwd zie je die dan nog wel met dimlicht aan? Anders wordt het alleen een lens projector met drl strip in de koplamp.

PascalX
Berichten: 23
Lid geworden op: 05-07-2019 13:33

Re: Angel eyes maken

Bericht door PascalX » 22-07-2019 03:36

Ik heb even de regeling voertuigen doorgelezen en drl mag wel gevoerd worden tijdens het rijden overdag. Het mag alleen niet gevoerd worden icm een ander licht zoals dimlicht of grootlicht. Artikel 41 onder het kopje bijzondere lichten.
In de regeling staat ook dat je maar 2 drl mag hebben dus angel eyes en led strip mag dus niet. Het wordt dus kiezen voor 1 vd 2.
Groot licht is wel verplicht om te hebben dus ik moet toch een andere stuurschakeling gaan maken.

Plaats reactie