Piaggio MP3 500CC ASR en ABS storing die soms opkomt

Alles op elektronisch gebied, accu, startmotor, dynamo, lichten, bedrading, etc.
Plaats reactie
jaar-trekhaak
Berichten: 1
Lid geworden op: 11-05-2021 02:37

Piaggio MP3 500CC ASR en ABS storing die soms opkomt

Bericht door jaar-trekhaak » 11-05-2021 02:38

Beste Leden,
Ik heb een aantal dagen een probleem ondervonden bij mijn Piaggio MP3. Ik zal maar beginnen bij het begin. Ik heb de batterij van mijn scooter deze winter ontkoppelt om deze op een druppellader aan te sluiten. Zo gezegd zo gedaan. Paar dagen terug koppel ik deze terug aan op mijn scooter gaf deze geen enkele probleem aan. Ik zag wat stof op mijn motor dus dacht deze te gaan wassen met een hogedrukreiniger. Ik heb mijn scooter grondig gewassen, bij het spuiten met de hogedrukreiniger ben ik wel vrij dicht bij mijn achterwiel gegaan. Na ik mijn motor gestart heb zag ik meteen een motorstoringlampje, Abs en Asr lampje branden. Motor uitgezet en deze storing bleven erop. Een dag later een uitgebreide toer mee gedaan van 20km en heb het probleem 2 keer meegemaakt. Telkens bij het uitzetten van de motor gaan de storingen ook weg. Het is ook vrij onregelmatig, daarmee bedoel ik dat het storingslampje niet altijd mee aangaat.

Is er hier iemand die mij wat tips kan geven?
Met vriendelijke groete

BarneyRubble
Berichten: 80
Lid geworden op: 16-01-2019 01:16

Re: Piaggio MP3 500CC ASR en ABS storing die soms opkomt

Bericht door BarneyRubble » 06-06-2021 00:37

Heb je misschien te dicht en te hard op je abs sensor op je achterwiel gespoten en komt ook vaak voor als de accu er voor langere tijd vanaf geweest is, heb je al geprobeerd om je abs/asr opnieuw te calibreren ?
En bij bv het vervangen van een band moet dat meestal ook opnieuw gebeuren dus wie weet helpt het.

Gr. Barney

Plaats reactie