Re: De lampjes van het Management, abs en asr blijven branden

Alles op elektronisch gebied, accu, startmotor, dynamo, lichten, bedrading, etc.
Plaats reactie
BarneyRubble
Berichten: 80
Lid geworden op: 16-01-2019 01:16

Re: De lampjes van het Management, abs en asr blijven branden

Bericht door BarneyRubble » 05-05-2021 22:47

Beste forumgenoten, hopelijk kan iemand me hier adviseren.

Op een Piaggio Mp3 500 LT uit 2017 heb ik onderstaand probleem.
Als ik het contact op On zet dan beginnen direct de lampjes
1 Management.
2 ABS
3 ASR
te branden, als ik dan ga rijden en boven de 5km per uur zit dan horen sowieso de lampjes van de ABS en ASR op normaal wegdek uit te gaan maar ze blijven samen met het M.management lampje dus branden.? ( 3 lampjes dus )
Wat kan hier aan de hand zijn.?
Ben benieuwd of iemand hier van dit voorval de kennis heeft en ook de oplossing weet, dat zou echt top zijn.

Heb zojuist vernomen dat waarschijnlijk ten eerste het management lampje brand omdat dus de asr en abs niet werken, vandaar dat alle 3 de lampjes nu blijven branden.
Is het mogelijk dat ik zelf beide weer activeer of moet hij sowieso eerst naar de dealer om uitgelezen te worden en de asr en abs door hun weer te activeren.?
Nog een puntje, de knop ASR reageert dus ook niet.
En de eigenaar heeft het probleem nooit eerder gehad/gezien maar heeft wel de koplamp vervangen.
En helaas werkt calibreren ook niet.

Hopelijk kan ik in eerste instantie de asr en abs zelf weer activeren.
Zie graag jou reactie.

Gr. Barney

EricenBeaMP3
Berichten: 25
Lid geworden op: 08-01-2019 18:18

Re: De lampjes van het Management, abs en asr blijven branden

Bericht door EricenBeaMP3 » 06-05-2021 16:04

Volgens mij had ik hier al op geantwoord, maar goed.
De lampjes gaan branden door vermoedelijk een verkeerde emissie welke is gedetecteerd.
Even wachten en opnieuw starten.
Mocht dat geen soelaas bieden je MP3 laten uitlezen bij een van de Piaggiodealers.

Soms kan dit ook te maken hebben met en (te) lage accuspanning.
Opladen of vervangen van de accu kan in deze de oplossing zijn.

Denk dat je het verstandigste aan doet om contact op te nemen met een van de dealers zoals MotoVeda of Euro-Motor of Maksor.
Groet Eric en Bea

Piaggio MP3 Sport 500 2016-2018 35.000 km (Ingeruild)
Piaggio MP3 Sport 500 2018- heden 14.500 km

BarneyRubble
Berichten: 80
Lid geworden op: 16-01-2019 01:16

Re: De lampjes van het Management, abs en asr blijven branden

Bericht door BarneyRubble » 06-05-2021 21:28

Goedenavond,
Je hebt idd al eerder deze opties gegeven maar deze bieden helaas geen oplossing, nog mijn dank hiervoor.
De accu geeft 13,4 v op het display.
Verder alles geprobeerd.
Morgen nog maar is calibreren maar zolang de 3 lampjes continu blijven branden werkt de calibratie dus ook niet.

Dat ik mijn vraag nu ook bij de Elektra heb gezet is in de hoop hier meer reacties/oplossingen te ontvangen.

Het laten uitlezen is zeker een optie maar ik weet zo goed als zeker dat het echt een onbenulligheid moet zijn omdat de vorige eigenaar het nog nooit eerder heeft gehad .
Heb ik gegeven moment geen andere keuze meer dan maak ik een afspraak om hem te laten uitlezen.

Maar ik blijf toch nog eerst een beetje hoop houden dat iemand nog wat suggestie's heeft die ik eerst nog kan uitvoeren, ik heb een garage met heftafel dus vindt het ook gewoon leuk om te doen.
Mvg,
Barney

BarneyRubble
Berichten: 80
Lid geworden op: 16-01-2019 01:16

Re: De lampjes van het Management, abs en asr blijven branden

Bericht door BarneyRubble » 07-05-2021 22:15

Ik heb het probleem vanmiddag zelf opgelost, de vorige eigenaar had in zijn haast een kabel verkeerd aangesloten, ipv op de plus zat die op de min pool, ik kan nu nog niet zien waar die kabel uiteindelijk heen loopt maar de lampjes werken weer zoals ze horen, bij het kontakt op On knipperen nu de ABS en ASR weer, het management lampje blijft branden ( dit hoort zo ) en boven de 5km/pu gaan ze alle 3 netjes uit en de ASR knop werkt ook weer.
Ik moest wel op een recht stuk weg de ASR calibreren en dat lukte meteen de eerste keer.

Mvg,
Barney

Ulric
Berichten: 2
Lid geworden op: 05-06-2021 13:08

Re: De lampjes van het Management, abs en asr blijven branden

Bericht door Ulric » 05-06-2021 13:28

Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem van het branden van de motormanagement, ASR en ABS.
Ben langs geweest bij motostore Barendrecht. Deze heeft een nieuwe accu geplaatst omdat het volgens hun te maken met de a van zhad met een te lage accuspanning. Ook gaven ze aan dat er een storing in de computer was welke zij niet herkennen en er niets mee kunnen. Vervolgens naar Fred motoren Barendrecht. Deze heeft alle storingen kunnen uitlezen en resetten. Helaas was dat niet de oplossing. Zij gaven aan dat het probleem in de display zou zitten en dat deze vervangen moet worden.
Dit lijkt me niet dat een dergelijke storing in de display kan zitten.

Nu is me tijdens het rijden ook opgevallen dat de info op het display ook niet klopt. Als ik bv 100 km/u rij geeft het display 23 km/u aan.

Zou dit een ECU probleem kunnen zijn ?
Waar kan ik hem het beste naar toe kunnen brengen voor een oplossing van dit probleem?

Het betreft een MP3 500 LT ABS Sport uit 2018.

Dank voor het meedenken

MAKSOR
Berichten: 130
Lid geworden op: 28-12-2018 16:53

Re: De lampjes van het Management, abs en asr blijven branden

Bericht door MAKSOR » 05-06-2021 15:25

het losse display kan zeker rare fout meldingen geven meestal start de mp3 niet als er daar iets niet goed is
Gilera Fuoco 500ie Work in progress 2013..
Piaggio X9 500 SL 2014...

The only why about me is the way that i walk . A perfect body with a perfect face. Ahum
www.maksor-scooterparts.com

Dr Pulley en Quadro dealer

Ulric
Berichten: 2
Lid geworden op: 05-06-2021 13:08

Re: De lampjes van het Management, abs en asr blijven branden

Bericht door Ulric » 05-06-2021 17:18

MAKSOR schreef:
05-06-2021 15:25
het losse display kan zeker rare fout meldingen geven meestal start de mp3 niet als er daar iets niet goed is
Het display zit niet los. Er is gezegd dat er een fout in het display zit waardoor de lampjes blijven branden.

Plaats reactie