Dood na hogedruk wasbeurt

Alles op elektronisch gebied, accu, startmotor, dynamo, lichten, bedrading, etc.
Plaats reactie
PascalX
Berichten: 23
Lid geworden op: 05-07-2019 13:33

Dood na hogedruk wasbeurt

Bericht door PascalX » 15-05-2020 12:51

Goedendag allen,
Gisteren dacht ik zo slim te zijn om de MP3 eens een goede wasbeurt te geven door eerst te foamen en daarna afspuiten. Eenmaal na de wasbeurt wilde ik hem de garage weer in te rijden, niet dus. Draaide de sleutel om en deed niks meer. Dacht dus gelijk aan een vochtprobleem en heb hem daarom de nacht goed laten drogen.
De stroom gaat nu wel aan maar flipt hem uit zodra ik wil starten haha. Wat zou het kunnen zijn denken jullie? Gewoon net zo makkelijk een zekering, startrelais of complexer?

Ik heb 2 filmpjes geupload van de situatie op YouTube zodat jullie het kunnen zien. Ben erg benieuwd naar jullie gedachten.

https://youtu.be/pW3k4YXSbd8
https://youtu.be/0woK_RA2VGU

BromBeer.
Berichten: 73
Lid geworden op: 04-01-2019 22:15

Re: Dood na hogedruk wasbeurt

Bericht door BromBeer. » 15-05-2020 21:03

.
.
Er van uitgaande dat je accu voor het schoonmaken geladen en in orde was kan het je verhaal lezend haast niet anders dan dat er water op plaatsen binnengedrongen is waar het niet thuis hoort.
Indien de je MP3 enige tijd kan missen en op een droge plek ( binnen ) kan stallen zou ik de accu loshalen vervolgens enige tijd / dagen goed laten drogen.
Daarna de schakelaars en contactslot met WD40/contactspray inspuiten om ( overgebleven ) water verdringen en aanslag te reinigen.

Accu weer aansluiten en alles goed testen voor je er de weg weer mee op gaat.

.
.

PascalX
Berichten: 23
Lid geworden op: 05-07-2019 13:33

Re: Dood na hogedruk wasbeurt

Bericht door PascalX » 15-05-2020 23:19

Hij staat altijd binnen aan de optimate 4. Ik ga hem morgen of overmorgen maar deels uit elkaar schroeven want ik moet toch gewoon hem kunnen wassen. Dan ga ik maar eens de kabels controleren en schakelaars inspuiten. Accu is gewoon goed dus ligt ergens aan, hoop dat ik het kan vinden.

BromBeer.
Berichten: 73
Lid geworden op: 04-01-2019 22:15

Re: Dood na hogedruk wasbeurt

Bericht door BromBeer. » 16-05-2020 00:07

Dit is niet het moment om hem met aangesloten accu te laten staan en dan bovendien ook nog eens aan de optimate-accu lader.
Als je electronische schade wil hebben ben je zo goed bezig.

En gewoon wassen is, wassen met emmertje sop, spons en voor en afspoelen met normale waterleiding druk van zo'n 2 bar en NIET met een hogedrukreiniger met 100 tot 125 bar daar zijn de waterkeringen niet tegen bestand.

MPeter3
Berichten: 89
Lid geworden op: 14-12-2018 16:34

Re: Dood na hogedruk wasbeurt

Bericht door MPeter3 » 18-05-2020 09:07

Was hem al 6 jaar met de hogedrukspuit en niets aan de hand.
Als je maar niet te dichtbij houdt maar op een afstand dan is de straal minder hard.
En natuurlijk altijd je motor laten lopen tijdens het wassen.

Volgens mij te zien aan het filmpje iets te hard onder de voorkant gespoten want lijkt meer op een rollocksensor die in storing staat.

MAKSOR
Berichten: 130
Lid geworden op: 28-12-2018 16:53

Re: Dood na hogedruk wasbeurt

Bericht door MAKSOR » 18-05-2020 22:02

het is of de lock ecu of je startmotor die te veel spanning vraagt

probeer hem is van de lock af te halen met de schakelaar
Gilera Fuoco 500ie Work in progress 2013..
Piaggio X9 500 SL 2014...

The only why about me is the way that i walk . A perfect body with a perfect face. Ahum
www.maksor-scooterparts.com

Dr Pulley en Quadro dealer

PascalX
Berichten: 23
Lid geworden op: 05-07-2019 13:33

Re: Dood na hogedruk wasbeurt

Bericht door PascalX » 19-05-2020 05:03

Probleem opgelost. Tijdens het meten van de spanningsval bij starten zag ik vreemde schommeling in voltages. Pinnen van de multimeter op de accu zelf gehouden en die waren constant. Heb dus de contactpolen schoongemaakt met de Dremel en hij startte weer perfect. Toeval of geen toeval nu net na het wassen dat de contacten op de accu te vies waren.

Plaats reactie