Mp3 500 2019

Hier kan iedereen terecht voor een praatje.
Frans/jumper
Berichten: 41
Lid geworden op: 06-01-2019 21:41

Re: Mp3 500 2019

Bericht door Frans/jumper » 13-02-2020 22:39

Een 2012 model vergelijken met een nieuwe, dat is appels met peren vergelijken.

Ik rij al jaren MP 3, geen problemen met tanken en op/afstappen. Zelfs mijn echtgenoot met haar beperking stapt zonder problemen op en af. MP 3 op rollock zetten en het gaat met niks. Achteruit, zonder problemen gewoon duwen, je bent toch geen watje, lukt mij met hernia klachten nog wel.

Persoonlijk zou ik wanneer het budget het toelaat voor een erkende dealer gaan. Helaas is er veel rommel op de markt te koop

MPeter3
Berichten: 89
Lid geworden op: 14-12-2018 16:34

Re: Mp3 500 2019

Bericht door MPeter3 » 14-02-2020 08:32

motorhan schreef:
11-02-2020 10:52
Hallo,
Ik heb afgelopen zaterdag een gebruikte 500 van 2012 bekeken en er mede vanaf gezien om een paar redenen
Het viel me o.a. op dat het klepje dat de benzinedop afdekt lastig te openen was. het lukte de verkoper wel maar ook bij hem zag het er niet vloeiend uit. maar mij lukte het niet. hapert dat altijd en is dat vaker een lastig iets of hebben jullie daar iets op gevonden. Ik vind het al vervelend dat de vulopening zo laag zit en dan nog dat gedoe. ik heb begrepen contact indrukken en dan proberen sleutel een stukje te draaien.
Ik vind het opstappen ook nog lastig omdat zo'n Mp3 een hoge middentunnel heeft waardoor je er bijna als op een motor of herenfiets moet opstappen, dat is bij mijn Vespa een stuk handiger daar kun je makkelijk tussen de buddy en stuur door.
Toch heb ik een Mp3 nog niet uit mijn gedachten gezet omdat een 500 me wel aanstaat en zeker de advanced met achteruit rij module. dat is handig de garage uitrijden. dan komt er weinig kracht aan te pas. maar dat op en afstappen moet ik eens op oefenen denk ik voor ik tot aankoop over ga.
Maar mocht iemand een mooi als nieuwe 500 te koop hebben kun je me een berichtje sturen. Het moet geen stuk gesleuteld ding zijn maar in nieuw staat en een Blérpijp hoeft voor mij ook niet.
Staat een hele mooie te koop bij Roke in Mijdrecht van 2 jaar oud met 1350 op de teller.

https://roke.nl/motor/piaggio-mp3-500-s ... 0km-nieuw/

EricenBeaMP3
Berichten: 25
Lid geworden op: 08-01-2019 18:18

Re: Mp3 500 2019

Bericht door EricenBeaMP3 » 15-02-2020 19:08

Als je alleen op de Mp3 gaat rijden heb je wellicht genoeg aan de 350 cc.
Toch voor net even iets extra bij bijvoorbeeld passeren of samen rijden zou ik zeker de 500 cc adviseren.
Inmiddels een kleine 25000 km ervaring met de 500 cc. ;) ;)
Denk dat je het voor het verbruik niet hoeft te laten, doch dat kleine beetje extra aan vermogen en koppel is simpelweg heel erg fijn.

Wanneer ik met mijn echtgenote samen op de Mp3 500 zit en we rijden samen met personen met een lichtere motorisering horen we af en toe dat ze ons niet bij kunnen houden met optrekken.
Groet Eric en Bea

Piaggio MP3 Sport 500 2016-2018 35.000 km (Ingeruild)
Piaggio MP3 Sport 500 2018- heden 14.500 km

motorhan
Berichten: 20
Lid geworden op: 27-12-2018 19:31

Re: Mp3 500 2019

Bericht door motorhan » 05-05-2020 17:30

Frans/jumper schreef:
13-02-2020 22:39
Een 2012 model vergelijken met een nieuwe, dat is appels met peren vergelijken.

Ik rij al jaren MP 3, geen problemen met tanken en op/afstappen. Zelfs mijn echtgenoot met haar beperking stapt zonder problemen op en af. MP 3 op rollock zetten en het gaat met niks. Achteruit, zonder problemen gewoon duwen, je bent toch geen watje, lukt mij met hernia klachten nog wel.

Persoonlijk zou ik wanneer het budget het toelaat voor een erkende dealer gaan. Helaas is er veel rommel op de markt te koop
waar baseer je het op dat ik appels met peren vergelijk. Ik vond die gebruikt er gewoon niet mooi uitzien en als er dan dingen haperen dan haak ik af.
In basis geef ik liever een bedrag uit voor een gebruikte dan een nieuwe omdat het er maar weer bij komt. en ik heb al net weer een nieuwe 300GTS HPE in principe rijd ik er alleen op maar je weet nooit en een beetje power extra is nooit weg dat kom je soms met de gts 300 net te kort. als je zo'n kruiper wil passeren en die geeft dan gas als je er net voorbij bent om naar rechts te gaan. als er dan ook een tegenligger aankomt is wat extra power wel fijn.
Overigens ik heb nog op geen enkele Mp3 gereden en ga dat ook pas doen als ik er 1 zie die ik zou willen kopen. proefritje voor de lol is aan mij niet besteed.
Nu met die corona toestanden zal het dit seizoen wel niet meer worden ben al bij als ik af en toe een ritje op de GTS kan maken.

Plaats reactie